Uddannelse, Yogaterapi og Indien

2019-01-16

Jeg er på sidste år af min yogaterapiuddannelse. Siden jeg gik i gang i 2015, har jeg udviklet min forståelse af kroppen og dens sirlige måde at fungere på. Elever med sygdomme og symptomer er blevet til elever med muligheder og styrker. Yogaterapien hjælper den enkelte til at komme over sine problemer og videre, vi følger op med en helhedsorienteret tilgang. 

Min uddannelse afslutter jeg i Chennai, Madras i februar og marts i år. Derfor er der ikke undervisning fra den 19. februar til og med 17. marts. Det er et langt hul og jeg håber I vil kunne have glæde af de pusterum, der ligger fra 1-24. december og andre ting jeg lægger ind på min side af lyd og små øvelser. 

I 10 dage skal jeg sammen med mine medstuderende undersøge elever og bestemme øvelser og behandlinger for dem. De kan komme med alle mulige symptomer og tilstande lige fra diabetes og højt blodtryk til migræne, MS til ondt i hoften. Yogaterapiens virke afhænger af lærerens kompetencer og elevens indsats. Vi arbejder først og fremmest med at afhjælpe og lindre det udsatte sted og derudover styrkes i hele kroppen både mentalt og fysisk. Med dit yogaprogram i lommen, bliver du selvstændig og i stand til at passe på dig selv.